Handelsbetingelser for Kongernes 5-dages
Generelle oplysninger
Activivi I/S
Lysmosevænget 9B
8600 Silkeborg
CVR nr.: 43980211
jonas@activivi.dk
lasse@activivi.dk
Priser
Hos Activivi I/S er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Betaling
Activivi I/S modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, American Express og UnionPay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Levering
Serviceydelser (startnumre til Kongernes 5-dages)
Køb af billetter til event eller eventrelaterede tillægsprodukter såsom madbilletter, overnatning, transport mm. er i henhold til - "Lov om visse forbrugsaftaler - §17 stk. 2 og §9 stk. 2 nr. 2a" – ikke omfattet af fortrydelsesret.
Det på hjemmesiden annoncerede indhold tilknyttet startnummeret afhentes af deltageren på løbsdagen. Der er ikke mulighed for at få eftertilsendt startnummer og tilknyttet indhold. Startnumre som ikke er afhentet på løbsdagen vil blive genanvendt i det omfang det er muligt. Activivi I/S tager forbehold for at ændre det tilknyttede indhold til startnummeret uden yderligere varsel. Nyeste indhold vil altid kunne ses på stævnets hjemmeside.
Deltagelse sker på deltagerens eget ansvar. Deltageren opfordres til at tegne en relevant forsikring forud for deltagelse.
Ændringer.
Såfremt en deltager ønsker at ændre eller tilføje navn, klasse og/eller alder koster dette DKK 50.
Såfremt man har tilmeldt sig en dyrere distance og ønsker at løbe en billigere distance, refunderes differencen ikke.
Såfremt man ønsker at løbe en dyrere distance betales differencen af deltageren.
Disse regler gælder uafhængigt af hinanden.
Rettigheder ved aflysning eller ny dato.
Ved aflysning eller rykket dato grundet force majeure. Tilbydes kunden at overføre sin start til næste års afholdelse.
Køb og salg af startnumre mellem private.
Såfremt kunden videresælger sit startnummer kan den nye deltager vælge at løbe i den originale kundes navn, såfremt dette er aftalt internt mellem de involverede. Såfremt dette ikke ønskes/kan lade sig gøre, kan deltageroplysningerne ændres ved kontakt til Activivi I/S mod et gebyr på DKK 50.
Der gøres opmærksom på at det er ulovligt at videresælge starnummeret til en højere pris.
Fysiske produkter
Activivi I/S anvender Printful, en print-on-demand-service, til fremstilling og levering af fysiske produkter. Når kunden bestiller hos Activivi I/S, bliver ordren produceret og sendt direkte fra Printfuls faciliteter til kundens adresse. Activivi I/S har derfor ingen direkte kontakt med produktet før levering. Herunder ses Printfuls leveringsbetingelser som Activivi I/S benytter.
Normalt tager det 3-7 dage at opfylde en ordre, hvorefter den afsendes. Forsendelsestiden afhænger af kundens placering, men kan estimeres som følger:
USA: 3–4 hverdage
Europa: 6–8 hverdage
Australien: 2–14 hverdage
Japan: 4–8 hverdage
International: 10–20 hverdage
Et ekstra told- og skattegebyr kan forekomme på internationale ordrer. Dette gebyr er kontrolleres ikke af Printful og vurderes af det lokale toldkontor. Toldpolitikkerne varierer meget for hvert land, så kontroller med det lokale toldkontor direkte for at se, om der pålægges told og afgifter på ordren.
FAQ:
Min ordre skulle være her nu, men jeg har den stadig ikke. Hvad skal jeg gøre?
Før du kontakter Activivi I/S, bedes du gøre følgende:
Tjek din forsendelsesbekræftelses-e-mail for eventuelle fejl i leveringsadressen
Spørg dit lokale posthus, om de har din pakke
Kig forbi dine naboer, hvis kureren efterlod pakken hos dem
Hvis leveringsadressen er korrekt, og pakken ikke blev efterladt på posthuset eller hos din nabo, kontakt os på jonas@activivi.dk eller lasse@activivi.dk med dit ordrenummer.
Hvis du fandt en fejl i din leveringsadresse, kan vi sende dig en erstatningsordre, men forsendelse sker for egen regning.
Hvordan er mine produkter lavet?
Ordren produceres og sendes fra Printfuls facilitet i Letland.
Tip: Se Printfuls produktionsoptagelser for at se, hvordan specifikke produkter produceres.
Hvordan sporer jeg min ordre?
Du modtager et sporingslink via e-mail, når din ordre afsendes. Hvis du har spørgsmål vedrørende din sporing eller forsendelse, send os en mail på jonas@activivi.dk eller lasse@activivi.dk
Jeg modtog et forkert/beskadiget produkt, hvad skal jeg gøre?
Vi beklager meget, hvis det produkt, du bestilte, ankom beskadiget. For at hjælpe os med at løse dette for dig hurtigt, bedes du sende os en e-mail på jonas@activivi.dk eller lasse@activivi.dk inden for 7 dages fra modtagelse med billeder af det beskadigede produkt, dit ordrenummer og andre oplysninger, du måtte have om din ordre.
Hvad er returneringspolitikken?
Vi tilbyder ikke returnering og ombytning, men hvis der er noget galt med din ordre, så lad venligst ved at kontakte os på jonas@activivi.dk eller lasse@activivi.dk.
Tilbydes der refusion?
Refusion tilbydes kun til kunder, der modtager de forkerte varer eller beskadigede varer. Hvis nogen af disse gælder, kontakt os venligst på jonas@activivi.dk eller lasse@activivi.dk med billeder af forkerte/beskadigede varer, så ordner vi det for dig.
Kan jeg bytte en vare til en anden størrelse/farve?
På nuværende tidspunkt tilbyder vi ikke ombytning. Hvis du er i tvivl om, hvilken størrelse der passer bedst, så tjek vores størrelsesdiagrammer - vi har en for hver vare, der er angivet i vores butik, i produktbeskrivelsessektionen. Selvom det er sjældent, er det muligt, at en vare, du har bestilt, er afmærket forkert. Hvis det er tilfældet, så send os en mail på jonas@activivi.dk eller lasse@activivi.dk inden for en uge efter modtagelse af din ordre. Inkluder dit ordrenummer og billeder af den fejlmærkede vare, så sender vi dig en ny, eller udsteder en tilbagebetaling.
For yderligere oplysninger om Activivi I/S og Printfuls returneringspolitik henvises til returneringspolitikken, som kan finde samme sted som disse handelsebetingelser.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Activivi I/S vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Activivi I/S
Lysmosevænget 9B
8600 Silkeborg
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Fortrydelsesret
Da vores produkter fremstilles specielt til forbrugeren tilbydes der ikke 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
Varer, hvor plomberingen er brudt.
Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
Aftaler indgået på offentlig auktion.
Varer, der forringes eller forældes hurtigt.- Billetter eller event relaterede produkter såsom madbilletter, booking af transport eller overnatning mm.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Privatlivspolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores privatlivspolitik for Kongernes 5-dages. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Generel vejledning om forbrug kan findes her.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her.
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: jonas@activivi.dk eller lasse@activivi.dk